Tuesday, March 5, 2013

alexAndria~


Assalamualaikum dan salam sejahtera.BR1m..muahaha


bro,dulu masa kat msia aku memang kaki rayau,sehebat2 ku rayau pon ku hanya laah kaki rayau,
kira hebat lagi lah kutu rayau..hehe..walaupon aku kaki rayau aku x bercampur dgn samseng jalanan,
sejauh2 aku rayau pon hanya naik kapcaiku dari klang ke kL,kL ke ampang,ampang ke klang balek..duh cam keling lak.so,rayau la jauh mana pon LEARN!!

u know aljitrani,kat malaysia aku rayau manyak jauh n manyak kali aku singgah umah aljitrani pon.
aku tetap xdapat nak bestkan aku..perghh..
\tp kat sini aku berjalan juga laa,tp laen sikit la cek oii....
maka terpaksa lah aku melangkahkan kaki ku yang suka berjalan di jalan yg bernama jalan suka lia yg x kelihatan sperti jalan jalan biasa./ (^__~)



umpama askar di sunset tnet lak..



so,kat sini...jom kita jalan2 melawat eL-iskandariah/ or mat arab pggl Alex.
bg sapa yg x kenal alex lagi,maka meh la aku perkenalkan sikit yerr....
nama kota iskandariah diambil sempena nama ALEX THE GREAT,ada  pendapat mgatakan dia adalah 
ISKANDAR DZULKARNAIN yg  telah mngurung yakjuj wal makjuj...wallahua'alam...
so,nk kata kota iskandariah nie sangat masyhur di mesir...

pembangunan sangat pesat di kota iskandariah nie,maka pemerintahan kerajaan mesir telah berpindah dari
DELTA ke iskandariah.dan kota nie juga adalah kota yg ke-2 terbesar selepas kaherah!!yalla yalla 'ala ghambi ya ustoo....so,sangat laaa banyak peninggalan sejarah di kota iskandariah tersebut..maka aku dgn tawar hati nk kongsi lerr sikit gmbar koota iskandariah nyerrr.....




nie laa gambar laut MEDITERRANien...eja salah :P



sempat gak laa berpoyo2 sikit ngan kat laut tue...(^__~)
sebenarnye muka nga tension bab panas glerr kat sana...betul2 tepi laut dia jer yg panas..huh~
laut dia memey cantk sangat lerr...x nmpak cm laut kat certain port kat msia..haha,
lol broken english ku dah cm broken jawa..adeehh!!




nie lak kat depan istana apa tah nama dia..:P


kat sini laa tentera islam mempertahan kan agama dari kubu2/isatana tersebut..kira berjaga di kubu sebelah laut lerr...huh~
kalau masuk dalam tu besar glerr..sampai ke terowong bawah tanah sume ada lerrrr...bg yg chubby 
korang leh laa masuk ke dalam dan rasai pgalaman lemak di bakar cow2 nyer sebab jalan gler babas..hehe..
best n cool n steady beb..




nie lak perpustakaan biblotheca..best!!


dah bosan berjalan maka aku pon singgah laa ngn kawan2 ku ke perpustakaan nie...aku 
xde maklumat sangat maklumat detail sal maktabah nie..hehe
tp apa pon maktabah nie dah usianyerr beribu tahun....
kalau masuk dalamnyer nampak complete baru sume...wallawehh....
nie gmbar penuhhhh dierrr.....



















so,jgn lepaskan peluang kalau dah singgah ke kaherah,xkan xleh ringakan badan untuk ke bibleotheca makatabah nie..wehhh,best sangat kot~

















No comments:

Post a Comment