Tuesday, March 26, 2013

MuAy tHai~

Assalam dan salam sejahtera.

bila sebut jerr sal seni pertahankan diri,maka akan timbul laa di otak kita macam2.bagi dak2 meleis akan selalu timbul silat sebab dia melayu.silat gayung,cekak,sendeng,tekak,baldi,mangkuk ayun dan silat langkah seribu macam macai be end.bagi thailand lak moi thaiii.ahaa yang angkat kaki tinggi2 gitue,bukan amoi yerr..

bagi china lak pastilah kung fu laicing kang nyerr yang selalu depa sebut.dan bgi arab mesir lak adalah box king.ahaa mat arab memey x pandai sangat seni2 nie.tp kalau setakat kepal penumbuk cm WWF depa xda hal laa.x cye juz minta depa tumbuk idung korang.kompem jadi PINOCHEOO..haha lawak seyhhh...







so,di-shortcut kan crita,dulu memey aku tringin sangat laa bagai main seni pertahan kan diri nie.mgkin sebab darah aku jawa bugis nie suka kpada bendalah ginie kot.then kpala otak aku selalu berangan2 aku leh sehebat BERUSS LEE.sekali terajang orang dah leh kiok macam tramcoo ya ustoo.aku ada gak pernah terpikir nak jadi cam jakie chan,kalau boleh aku nak ganti dia dalam watak RUSH HOUR 4.haha

tp xde guner nyerr beb sebab sume nie adalah angan2 arab jenin aku belaker.buang masa bodo je.then di-shortcut n lalu tol kesas kan crita aku pon suatu hari belaja silat.best gak la.rasa selalu dcampak2 percuma ke tanah.ada kalanya aku balik aku dapat hadiah kasih sayang abang senior aku sebuah penampar free...cettt!!! haha.sampai berdarah gusi tu menda biasa.mungkin seba aku x gosok gigi kot rasa goyang laa gusi asa kena penmpar tue..haha

ada masa lagi aku pulak membuli adik2 senior aku lak.hehe.best sangat laa..badan depa dah kurus plywood.makanya aku lah jadi bonzer sntara beb.tp sayang sebab skjap jee leh wat cmtu.haha.apa pon semua tu adalh kenangan manis  dan satu hari nanti kita akan kenang blik masa dah tua2 nanti (kalau hidup lagi laa)so,the better for you all to get sumthin just like me.just learn from now right here right now!! keh keh

dan lastly,selepas aku dah ada pernah blajar silat di malaysia.aku pon g la ke mesiaq sebab nk sambng blaja.x ku sangka x ku duga rupa2 nya disini juga ada silat dan tomoi.hehe.gembira bukan kepalang la beb.korang nak test aku tggu aku blik malaysia nanti.aku duku kepala kau beb.aku masuk laa tomoi tanpa pgetahuan iman ku.hehe.sian dia.x sangka lak.so apa aku rasa 1st time main tomoi??

betul gilerr apa yang aku dengar selama nie.aku dapat rasa bagaimana KESENAKAN PERUT,KELENGUHAN,KELETIHAN,KEPENINGAN,KELEMBIKAN,KESAKITAN,KEBENGKAKAN,KERINDUAN IMAN dan sume la yang seumpama dan sezaman dengannya.tp best beb.sebab apa? sebab masa nie lah boleh kita tumbuk orang percuma dan test power kita ngn orang.keh2,x sangka.skuat2 aku kena tumbuk ngn orang,tumbuk lagi aku tumbuk dia blik.hehe.






apa pon belaja tomoi memey best gler babassss laaa beb.korang sume jom belajar tomoi beb.apa pon sian pada iman ku..hehe.risau bebenar..alolo~ so,fanz all..korang ada ego kan?? jom lepaskan di gelanggang tomoi..ad beran??? wallaweyh..baru cara settttttt!!!












No comments:

Post a Comment