Saturday, March 30, 2013

resume + perlu molek

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

bersembang sal resume,kena think jauh sangat laa sebab menda nie melibatkan menda yg penting.
first,apa tu resume? menda apa? menatang apa? bendalah apa? penting ke? mustahak ka? wajiba ka?
memey kena ada ka? haha






so,first aku nak trangkan dulu makna definisi maksud dan meaning resume.
setelah seidikit resume aku dah temu bualkan dan sembang bersama rakan2 setaulan dan sezaman.heh~
memey resume nie maksudnya kertas keje yg ada tercatat apa pnah ko keje masa ko idup dan ada sijil yang sahkan ko pernah keje di situ kcuali keje cikai wakaka yang x perlukan sijil..hehehe

and,lu pikir la sendiri( macai detected dari longkang kata). resume kena ada sebab ko nak minta keje.
bayang kan keje nak minta kena ada resume sebab nk tau pengalaman kita tahap mana.deeeeeyyyy,tiennaaa!! so pesan ku pada korang sebab kena ada resume sebab korang amat memerlukan resume yang canthek untuk hidup dalam persaingan yang sihat.haha

then,nasihat aku jangan laa korang ada resume cam aku.pengalaman keje: mydin,tesco,angkat tanah merah,cat rumah,tolong buat jalan,keje kelapa sawit,keje pasar,keje gudang kain,keje kedai mamak,
apapon aku bersyukur sebab ada pgalaman hidup cmnie.susah woooee....hehe
tp dah mbuka minda aku yg kita kena lebey suksess dalam hidup.jangan jadi kuli ja...haha



bukan x bagus ada pgalaman cmnie,satu sebab adalah ramai orang yg xde pndidikan tggi pun dah ada pgalaman keje nie.kedua,ko xyah blaja tggi2 pun ko ley keje nie,ke3 ko akan bercampur budak otak low yang kbnykan tau sembang ja dan xde cita2 tggi nak berjaya,macam harga diri ku sangat redah,di maki hamun kerana perkara dumb wa useless...fooooo333,haha

lastly,semua nasihat aku di situ adalah untuk kalau kau nak jadi orang yang luar biasa hebat dan berpelajar dan nk berdaya saing.kena ada pgalaman kerja yang cantik.dengan syarikat2 tertentu.hehe.baru kita berdaya saing.maluuuuu aku orang tengok resume aku cam hampeh.nsib baik aku pernah berniaga bersama 2 syarikat setakat nie..hehe.lawa laa sikit resume aku dah skg nieee....khas tuk diri ku sendiri sbg aset karya ku masa muda2 dulu...

bisik2: nk baca masa tua nanti.nak gelak sambil mata layang2.hekhek

No comments:

Post a Comment