Thursday, March 14, 2013

kebiasaan arab yg badwi!!

salam ceria mberz ku (^^,)

so, kalau u all mbaca sal post nie korang mesti tau yg aku sbenarnya x pernah mnulis.
dan pnulisan aku cumalah pada apa yg aku rasa..haha
so,x heranlaa cuma luahan hati yg aku tulis..besa laa orang batak kann :P
bersembang mengenai kebiasaan,dalam kata laen adalah adat atau benda yg separuh mati susah nak ditinggalkan.


lucky 4 u all cuz korang melayu.so sambil lewa korang laen berbanding dgn bangsa yg kuat gagah perkasa.
terdapat kelainan di situ ya.hah~
nk jelas lagi aku cer sikit kt korang yg sebenar nya kalau dah sampai sini wat kali pertama,
jgn terkejut dan panik bagai!!
rileks,take it easy...slow talk n go on~


remember,jgn sesekali amalkan budaya malaysia kat sini..tp x sume la.kalau nak amalkan apa yg islam ajar xpe.sebagai contoh beramah mesra dgn orang yg x dikenali.bukan apa,kalau silap orang x keer korang yg kena balik.maksud mudah kat sini adalah berhati2 biler sampai di tempat orang.jgn sesekali nk berlagak hero or berangan2 minah jenin nk jd heroin hindu + stan kat sini laa weh.nanti lu kena makan!!

cmnie laa rupa korang nanti!!


salahnya sikap melayu kita adalah suka judge people dri luar beb.
contoh ringan adalah, jubah~ yupp..jubah
kenapa ngn jubah??
lazimnya kat malaysia sapa yg pakai jubah akan dianggap baik..cm tabligh ker tebalik? haha
padahal jubah hanya lah pakaian.tp ia juga adalah sunnah :)


dan kalau dilihat di eropah,ramai umat islam disana memakai seluar jeans.
adakah mereka nie sume jahat dan tidak thiqah??haha
lol laa sapa yg pikir camtu..malas nk tulis lama2 sebab bukan dapat duit pon.
saja nk test power je....


dan kepada yg pakai jubah tu korang jgn ingat korang baik lak.aku x pernah oikir korang baik pon..haha
sebab baik or jahat bukan terletak pada pakaian right??khas tuk lelaki sahaja.pompuan laen crita.
hehe.plis laa weyh saifol bukhari ada cap ayam lagi kat dahi konon kuat sujud..hakhak..
tetiber ilang jee beb..cm haram laa depa nie. u see baik tu kat mana??okay


dan arab badwi kat sini suko sangat ke nyer pon sikap sambil lewa cik oii!!
napanyerr nie cek??
sampai punya bengkerk hati aku melayan arab punya sambil lewa
sampai nanti harap korag enjoy ngn budaya arab yg sambil lewa..haha
have a nice trip~


No comments:

Post a Comment