Saturday, March 30, 2013

cetusan iman di hati...haha

Assalamualaikum dan salam sejahtera.(suka nak doakan korang) 

bayangkan jika anda masuk ke dalam suatu dewan dan lihat ramai orang disitu,sedang anda melangkah,kelihatan semua khusyuk dengan urusan masing2 dan tidak pedulikan anda.bagaimana perasaan anda? seronok atau janggal?
sebenarnya aku sangat seronok sebab dunia baru.jadi aku pun masuk dan melangkah tanpa perlu mempedulikan sekeliling (^^,)






terus aku keluarkan pensil shaker dan sebatang pen serta sebuah buku entah milik siapa dari rumah kawan tadi.aku bersedia untuk mencatat segala yg diajar oleh guru dan mentor ku.muda lagi dia,baru saja 29 tahun.bujang dan masih trang tang tang.hehe.dia kata percayalah,memang belum rezeki dia ada jodoh lagi.kehkeh.salute lu tuan syarafuddin!! 

aku bercita2 nak jadi seperti dia,seorang yang suka jalan2,berfikir,pakar bidangnya,bebas umpama burung,suka berkongsi sesuatu,suka bergaul dgn ilmuan dan fleksibel.malah lbih hebat lagi.kerana aku ada cita2 sendiri.cukuplah aku mengikut atur kata orang lain.penat dan membosankan hingga menyebabkan aku menyampah kepada mereka semua.

sebenarnya perasaan dan jiwaku bercampur baur semasa bersama mereka semua.aku sentiasa berusaha kearah yg lbih baik.namun aku sedar nakhoda yg heat tidak lahir dari lautan yang tenang.aku menempuh perjalanan tanpa iman disisi ku.jalan ku pula umpama sungai yg tenang.tetapi penuh dengan buaya yg gemar membaham.aku sedar semua itu.namun kerana cita2 aku rela semuanya berlaku.mungkin ada hikmah di sebaliknya.

luka bukan sebarang luka,aku biasa diluka.tapi luka di hati siapa yang tahu.senyuman ku penuh bahagia,namun hatiku siapa mampu menduga.tersimpan seribu duka.setiap kali ku pandang wajah itu,akan teringat 12001 kisah lama umpama pisau yang menikam jantung dan perasaan ku.apa yang aku belajar adalah bersifat profesional dan terbuka.terkadang terpaksa bersifat talam dua muka.

namun,ramai tokoh2 di dunia yang berjaya ada sifat suka mengabil risiko.kala kita suka membaca sejarah mereka semua.kita kan temui sifat ini dalam diri mereka.apa pun,wish u all success dan berjaya dunia akhirat

(dipetik dari novel jiwa kacau seketika)




No comments:

Post a Comment